- Apakah Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES?Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES adalah promosi masa terhad di mana pelanggan yang layak dapat membeli Samsung Galaxy A02 (“Peranti”) pada harga RM1 apabila melanggan Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES. Tertakluk kepada Terma dan syarat.
- Siapakah yang layak untuk Promosi ini?Promosi ini terbuka kepada semua rakyat Malaysia yang memiliki MyKad yang sah (atau MyPR atau MyTentera, mengikut kelayakan.
- Di manakah saya boleh memohon untuk Promosi ini?Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES boleh dilanggan melalui YES Online Store bermula pada 23 Ogos2021. Walau bagaimanapun, jika anda adalah pelanggan yang layak, anda boleh membuat pra-pendaftaran minat anda untuk melanggan Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES melalui www.yes.my dari 16 Ogos 2021 hingga 22 Ogos 2021.
- Berapa banyak Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES yang saya boleh mohon?Setiap pelanggan yang layak hanya boleh memohon satu (1) Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES.
- Adakah saya akan terikat dengan kontrak sekiranya melanggan Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES?Ya. Tempoh Kontrak adalah selama 12 bulan.
- Adakah saya perlu membayar sebarang bayaran pendahuluan sekiranya saya melanggan Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES?Ya, untuk maklumat lebih lanjut, anda boleh merujuk kepada Terma dan Syarat Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES @ https://www.yes.my/tnc/products-services-tnc.
- Adakah saya perlu meneruskan pembayaran Yuran Komitmen sekiranya akaun Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES saya adalah digantung semasa Tempoh Kontrak?Ya, walaupun akaun Perkhidmatan anda digantung semasa Tempoh Kontrak, anda mesti teruskan pembayaran Yuran Komitmen untuk setiap Kitaran Bil semasa Tempoh Kontrak. Dimaklumkan bahawa kami hanya akan meyekat atau menggantung akaun Perkhidmatan anda jika berlaku kejadian kelalaian seperti yang disenaraikan dalam Klausa 9 (a) Terma dan Syarat Perkhidmatan Pascabayar.
- Adakah Pelan Pascabayar Telefon RM1 Merdeka YES membolehkan saya mengambil bahagian di dalam Program Kasi Up Rujuk & Jana?Ya, setelah pengaktifan akaun Perkhidmatan anda, anda boleh berkongsi kod rujukan anda dengan keluarga dan rakan. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk kepada terma dan syarat YES Kasi Up Rujuk & Jana.
- Mestikah saya mengaktifkan Kad SIM sebaik sahaja menerima Kad SIM atau pada bila-bila masa?Anda digalakkan untuk mengaktifkan Kad SIM anda dengan segera agar anda dapat menikmati Perkhidmatan yang disediakan. Setelah penyerahan Kad SIM kepada anda, anda perlu mengaktifkan Kad SIM dalam masa tiga puluh (30) hari dari tarikh penghantaran Kad SIM, jika tidak, Kad SIM anda tidak dapat diaktifkan selepas tamat tempoh tersebut tiada penggantian Kad SIM akan diberikan. Kegagalan untuk mengaktifkan Kad SIM adalah melanggar Syarat Promosi ini dan memberikan hak segera kepada YES untuk menamantkan akaun Perkhidmatan Pelanggan YES tanpa notis.
- Saya telah menerima SIM, bagaimanakah untuk saya mengaktifkannya dan menggunakan data dengan segera?Untuk mengaktifkan Kad SIM, :
Pelanggan Baru
(i) Muat turun aplikasi MyYes
(ii) Pada halaman log masuk, tekan “Pengguna Baru”
(iii) Klik “Activate SIM” dan ikuti langkah-langkah pengaktifan diri di skrin
(iv) Sebaik pengaktifan berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan melalui nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan andaPelanggan YES
(i) Log masuk ke aplikasi MyYes
(ii) Klik “Activate SIM” di bawah Akses Pantas dan ikuti langkah-langkah pengaktifan diri di skrin
(iii) Sebaik pengaktifan berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan melalui nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan andaan berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan melalui nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan anda - Apakah yang akan berlaku sekiranya saya menggunakan Peruntukan Kapasiti Data dengan sepenuhnya sebelum Kitaran Bil?Anda masih boleh menikmati akses Internet tetapi dengan kelajuan internet sehingga 256kbps sahaja atau anda boleh membeli Data Add-On Pascabayar (melalui aplikasi MyYes atau YES Express Payment Channel) untuk menikmati data internet tanpa kawalan kelajuan. Sila rujuk kepada Terma dan Syarat Perkhidmatan Pascabayar di https://www.yes.my/tnc/products-services-tnc untuk maklumat yang lebih lanjut.
- Adakah saya masih mendapat panggilan suara tanpa had percuma semasa saya berada di luar Malaysia?Tidak, panggilan suara tanpa had percuma hanya boleh digunakan di Malaysia, bermaksud anda tidak dapat menikmati panggilan suara tanpa had percuma semasa di perayauan. Sekiranya anda berada di luar Malaysia, anda boleh melanggan Perkhidmatan Perayauan Antarabangsa kami. Sila rujuk pada kadar panggilan di https://www.yes.my/roaming untuk maklumat yang lebih lanjut.
- Adakah saya masih akan mendapat panggilan suara tanpa had secara percuma jika saya membuat panggilan suara ke luar Malaysia?Tidak, panggilan suara tanpa had percuma adalah bukan untuk Perkhidmatan IDD, bermaksud caj akan dikenakan jika anda menghubungi seseorang yang berada di luar Malaysia. Sila rujuk pada kadar panggilan di https://www.yes.my/roaming untuk maklumat yang lebih lanjut.
- Adakah terdapat sebarang caj yang dikenakan untuk Perkhidmatan IDD?Ya, akan ada caj yang akan dikenakan. Sila rujuk pada kadar panggilan suara dan SMS berkenaan dengan Perkhidmatan IDD @ www.yes.my/roaming.
- Bagaimanakah jika saya mempunyai lebih banyak soalan yang tidak dijawab dalam Soalan Lazim ini?Anda boleh menghantarkan e-mel ke yescare@yes.my. Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun aplikasi MyYes dari Android Play Store,Huawei AppGallery atau Apple App Store untuk berbual bersama Chatbot Sofia atau khidmat pelanggan YES kami, atau untuk mengemukakan pertanyaan anda melalui aplikasi MyYes.