Manage your account from virtually anywhere!

Kindly download MyYes app to check and monitor on your YES account.

Scan the QR code to begin

or

Download Here

Please click FAQ for more info.

Most Searched Topics

Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru Yes

Sila ikuti langkah-langkah di bawah untuk mengaktifkan SIM anda:

  • Langkah 1
    Muat turun, buka aplikasi MyYes dan klik “Pengguna Baru”.
  • Langkah 2
    Klik pada “Aktifkan SIM”, kemudian “Mula”.
  • Langkah 3
    Imbas kod bar atau masukkan nombor siri SIM anda secara manual.
  • Langkah 4
    Pilih nombor telefon dan teruskan
  • Langkah 5
    Pilih jenis ID dan pastikan ID yang sah digunakan
  • Langkah 6
    Selesaikan pengaktifan anda dengan mengikuti langkah-langkah untuk melakukan eKYC dan pengesahan ID anda.
  • Langkah 7
    Cipta kata laluan anda untuk log masuk ke aplikasi MyYes. Mesej pengesahan pengaktifan anda akan dihantar setelah pengesahan selesai
  • Langkah 8
    Untuk Yes eSIM - Anda perlu memasang profil eSIM dengan klik "Pasang" pada skrin utama bagi peranti yang menyokong Yes eSIM.

    Nota: Untuk “Tukar ke Yes” boleh dilakukan semasa pengaktifan SIM.

    Sila tonton video bagi langkah pengaktifan SIM mudah; 
    i. Cara mengaktifkan Yes SIM fizikal, klik di sini.
    ii. Cara mengaktifkan Yes eSIM apabila pembelian dilakukan melalui yes.my, klik di sini
    iii. Cara mengaktifkan Yes eSIM apabila pembelian dilakukan melalui aplikasi MyYes, klik di sini.
    iv. Cara mengaktifkan Yes eSIM apabila pembelian dilakukan melalui Yes Store, klik di sini


Cara Tukar ke Yes

Sila ikuti langkah-langkah di bawah untuk "Tukar ke Yes":

  • Langkah 1
    Muat turun aplikasi MyYes dan log masuk.
  • Langkah 2
    Pilih "Tukar ke Yes" pada halaman utama kemudian klik "Tukar ke Yes".
  • Langkah 3
    Masukkan nombor anda dan klik "Sahkan" kemudian "hantar".
  • Langkah 4
    Sila sahkan dan klik pada nombor yang anda ingin tukar ke Yes.
  • Langkah 5
    Sila balas pengesahan SMS yang diterima untuk tukar ke Yes dan melengkapkan proses.


Dengan mengaktifkan perkhidmatan prabayar Yes melalui nombor mudah alih ini, anda mengakui, menerima dan bersetuju untuk terikat dengan Terma dan Syarat Perkhidmatan Prabayar kami seperti yang dinyatakan di dalam www.yes.my/legal dan anda juga membenarkan data peribadi anda untuk diproses dan/digunakan mengikut Dasar Privasi Kumpulan YTL yang terdapat di ytl.com/privacypolicy.asp

How to Activate Your New Yes SIM Please follow the steps below to activate your Yes SIM:
  • Step 1 Download the MyYes app, open the application and click on “New User”
  • Step 2 Click on “Activate SIM”, then “Start”
  • Step 3 Scan the Yes SIM barcode or manually input your SIM serial number
  • Step 4 Select a number and click on “Next”
  • Step 5 Select your ID, scan it, and confirm ID type
  • Step 6 Complete activation by following the steps to perform an eKYC and verification of your ID.
  • Step 7 Create a password to log into MyYes App. A confirmation message of your activation will be sent to you.
  • Step 8 For Yes eSIM - You will be required to install an eSIM profile by clicking “Install” at home screen on a device that supports Yes eSIM. Note: For “Switch to Yes” can also be done during SIM activation. For more information and SIM activation videos ;  i. How to activate your Yes physical SIM, click here. ii. How to activate your Yes eSIM when you purchase via yes.my click here. iii. How to activate your Yes eSIM when you purchase via MyYes app, click here. iv. How to activate your Yes eSIM when you purchase via Stores, click here
How To Switch to Yes Please follow the steps below to “Switch to Yes”:
  • Step 1 Download the MyYes app and log in.
  • Step 2 Choose “Switch to Yes” on the homepage then click on “Switch to Yes”.
  • Step 3 Enter your number and click on "Verify" then submit.
  • Step 4 Verify and submit the number that you wish to switch.
  • Step 5 Response to SMS confirmation of switch to Yes and complete the process.By activating our postpaid service via this mobile number, you acknowledge, accept and agree to be bound by our Postpaid Service Terms and Conditions as set out in www.yes.my/legal and you also consent to your personal data being used, processed and/or disclosed in accordance with our YTL Group Privacy Policy available at ytl.com/privacypolicy.asp

  1. How can I contact YesCare?
    You may contact us via email yescare@yes.my

     

    Download the MyYes app.

    Manage your account anywhere with MyYes app.

View All FAQ