• Yes | First to 5G
  • Peribadi
  • Bisnes
  • Pembelajaran
BMBahasa Malaysia
  • English
  • Bahasa Malaysia
Yes | First to 5G
  • Shop
      • Pelan Mudah Alih
      • Pelan Prabayar
      • Pelan Pascabayar
      • Tambahan Data & Hotspot
      • Juara 5G
      • Wireless Fibre 5G
      • Device-only Plan
      • Bundle Plan
      • Pelan Peranti
      • Infinite+
      • Jalur Lebar
      • Jalur Lebar Kediaman
      • Jalur Lebar On-the-go
      • Pelanggan Sedia Ada
      • Cara: Dapatkan Databack
  • Infinite+
  • Wireless Fibre 5G
  • Liputan
  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Emel Kami
      • Facebook Messenger
      • Lokasi Kedai
  • Solusi Bisnes
      • Akses Internet
      • Yes Soho
      • Yes DIA
      • Rangkaian Peribadi
      • Talian Pajak Berdedikasi Yes
      • Yes 4G VPN
      • Komunikasi Suara
      • Yes SIPconnect
      • Sistem Telefoni Bisnes
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
Mari Mulakan

Juara 5G

  • Juara 5G
  • Pelan FT5G Yes Prabayar
  • Pelan FT5G Yes Pascabayar
  • Peranti 5G
  • Pertukaran Pelan 4G ke FT5G
  • YES FT5G Discover SIM Pack Programme
  • Yes FT5G Free Fire SIM Pack Plan

Infinite+

  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite+
  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite
  • Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite
  • Pertukaran Pelan Ke Yes Infinite+

Yes Wireless Fibre

  • Yes Wireless Fibre CNY Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Bundel Jalur Lebar Wayarles Yes
  • Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

Pelan

Pelan Pascabayar
  • Program Internet PERCUMA Enam (6) bulan Pascabayar Kasi Up
  • Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up
  • Data Tambahan untuk Pascabayar Yes
    • Infinite Postpaid Hotspot Add-On
    • Postpaid Data Add-On and Konfem Turbo
    • Postpaid Hotspot Add-On
    • Pascabayar Add-On Hotspot
Pelan Prabayar
  • Yes Travellers SIM Prepaid Plan
  • Pek Permulaan YES 4G LTE Prabayar
  • Pelan Prabayar Yes LTE OKU
  • Pelan Prabayar Kasi Up LTE SIM
  • Data Tambahan untuk Prabayar Yes
    • Tambah Nilai
    • Prihatin Special 30GB RM20
    • Yes Prihatin Special Unlimited RM15
    • Prepaid Voice Call Minutes Add-On
    • Data Tambahan Prabayar
    • Hotspot Add-On Prabayar
    • Kasi Up Unlimited dan Kasi Up Turbo 5GB
Jalur Lebar
  • Broadband Warranty & Replacement
  • Broadband On The Go
  • Broadband Home
Jaringan Prihatin
  • Pelan Pascabayar YES Jaringan Prihatin
  • YES Prihatin x Ganjaran Pulangan Tunai Shopee
  • Pelan YES Jaringan Prihatin
  • Pembatalan Subsidi Jaringan Prihatin
  • Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan
  • Pendaftaran & Penebusan
  • Kelayakan
  • Soalan Lazim – Umum

Kempen / Promosi

  • RM10 Discount for Infinite Plus Promotion
  • Yes Infinite Plus (with upfront payment) Postpaid Service Plans Programme
  • Yes Trade-In Programme
  • Kasi Up Unlimited Data and Voice Add-on Promotion
  • YES FT5G ePemula Service Plan
  • Pakej Yes Peranti Keluarga Malaysia Promotion
  • YES Prepaid FT5G RM15 Plan Programme
  • Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia
  • Kempen Sambungan SIM Percuma Belajar Dari Rumah
  • Kempen Pengekalan Telefon Percuma Belajar Dari Rumah
  • NUTP Free SIM
  • NUTP Huddle XS Bundle Plan
  • YES x SIM Percuma Frog
Promosi Yes Shopee
  • Yes Infinite Discover Postpaid Service Plan one (1) month of Free Internet Promotion
  • Promosi Pelan SIM Prabayar Yes Kasi Up x Shopee
  • Pelan Prabayar Bundel SIM Kasi Up LTE

General

Tentang Yes
  • ID Yes, Nombor Yes & Kata Laluan
  • Soalan Lazim Umum
Bil & Kaedah Tambah Nilai
  • AutoPay
  • Banking Channels – JomPAY
  • Internet Banking
  • e-Wallet
  • Pembayaran Atas Talian Yes
Roaming & IDD
  • Perkhidmatan Dial Terus Antarabangsa (IDD)
  • Data Roaming
  • Perkhidmatan Perayauan Antarabangsa (Pascabayar)
Peranti Yes
  • Yes 5G Infinite Gateway
  • Yes Huddle XS LTE
  • Yes Zoom LTE
  • Mengenai Pengecasan dan Penggunaan Telefon Pintar Yes
  • Waranti dan Penggantian
YesCare
  • YesCare
Kedai Atas Talian Yes
  • Pengiriman dan Penghantaran
  • Pembelian

Inisiatif Belajar Dari Rumah

  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES
  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES untuk Institusi Pelajaran Tinggi

Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru Yes

  • Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru YES

Perusahaan

  • YES 4G-VPN
  • YES SIPconnect
  • YES Cloud PBX
  • YES Converged Service
  • YES Terragraph Plan
  • YES DIA (Akses Internet berdedikasi)
  • YES Broadband (Jalur Lebar)
  • YES DLL (Talian Pajakan Berdedikasi)

Rujuk dan Jana

  • Rujuk & Jana

Bertukar Ke Yes

  • Yes Mobile Number Portability to Infinite Plans Promotion
  • Pertukaran Talian Ke Yes

Databack

  • Promosi Baucar Yes Databack x Shopee

MCMC Anti Scam

  • MCMC Anti Scam
  • Home
  • Docs
  • Soalan Lazim
  • Kempen / Promosi

Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia

  1. Apakah itu Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia?
    Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia (“Promosi”) adalah inisiatif oleh Kerajaan Malaysia dengan kerjasama YTL Communications Sdn Bhd (Syarikat No.200701035605 (793634-V)) (“YTLC”). Tertakluk kepada terma dan syarat.
  2. Siapakah yang layak untuk Promosi ini?
    Promosi ini terbuka untuk semua warganegara Malaysia yang memuaskan syarat-syarat berikut:-
    (i) Individu di bawah umur 21 tahun dan memiliki MyKad, MyPR atau MyTentera yang sah, mana-mana yang terpakai; atau
    (ii) Individu yang berumur 21 tahun dan ke atas dan memiliki MyKad, MyPR atau MyTentera yang sah dan ID Pelajar.
  3. Apakah tempoh Promosi ini?
    Tempoh Promosi bermula dari 15th October 2021 sehingga 30th April 2023.
  4. Bagaimanakah saya boleh memohon untuk Promosi ini?
    Sekiranya anda ialah Pelanggan Yang Layak, anda boleh memohon untuk Promosi ini melalui melalui aplikasi MyYes , Yes Online Store atau Yes Stores sahaja. *Mulai 4 November 2022, Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia boleh dimohon melalui Yes Store sahaja. 
  5. Berapa banyak Pakej Promosi yang boleh saya daftarkan?
    Pelanggan Yang Layak boleh melanggan lebih daripada satu Pakej Promosi dengan syarat dia hanya boleh mendaftar sehingga lima (5) nombor telefon mudah alih prabayar.
  6. Adakah Pakej Promosi mempunyai sebarang tarikh luput?
    Tempoh sah tawaran perkhidmatan di bawah Pakej Promosi ialah sembilan puluh (90) hari sahaja dari tarikh pengaktifan Pakej Promosi secara berjaya. Ini bermakna anda tidak boleh menggunakan tawaran perkhidmatan di bawah Pakej Promosi selepas Pakej Promosi tersebut luput.
  7. Adakah saya perlu menebus Data LTE tambahan 1GB setiap hari secara manual?
    Ya, anda boleh menebus data tambahan sekali setiap hari secara manual melalui aplikasi MyYes.
  8. Adakah Pakej Promosi tersebut membenarkan anda untuk menyertai Program Kasi Up Rujuk dan Jana?
    Ya, anda boleh menyertai Program Kasi Up Rujuk & Jana setelah pengaktifan akaun perkhidmatan anda di bawah Pakej Promosi dengan berkongsi kod rujuk anda dengan ahli keluarga dan rakan-rakan. Untuk butir-butir lanjut, sila rujuk kepada Yes Kasi Up Refer & Earn Terms and Conditions.
  9. Saya telah menerima SIM, bagaimanakah untuk saya mengaktifkannya dan menggunakan data dengan segera?
    Untuk mengaktifkan Kad SIM:-

    Berhubung dengan Pelanggan Baru
    (i) Muat turun aplikasi MyYes
    (ii) Pada halaman log masuk, tekan “Pengguna Baru”;
    (iii) Klik ” Aktifkan SIM” dan ikuti langkah-langkah pengaktifan diri di skrin; dan
    (iv) Sebaik pengaktifan berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan melalui nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan anda.

    Berhubung dengan Pelanggan Yes
    (i) Log masuk ke aplikasi MyYes
    (ii) Klik “Aktifkan SIM” di bawah Akses Pantas dan ikuti langkah-langkah pengaktifan diri di skrin; dan
    (iii) Sebaik pengaktifan berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan melalui nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan anda.

  10. Adakah anda dibenarkan untuk membawa ke hadapan sebarang data yang tidak digunakan di bawah Pakej Promosi setelah tamah Tempoh Sah Akaun?
    Tidak, anda tidak boleh membawa ke hadapan sebarang data yang tidak digunakan di bawah Pakej Promosi setelah tamat Tempoh Sah Akaun. Sebarang baki data internet yang tidak digunakan akan dilucutkan setelah luput Tempoh Sah Akaun.
  11. Bolehkah saya membeli Data Tambahan Prabayar sebelum tamat Tempoh Sah Akaun?
    Ya, anda boleh membeli Data Tambahan Prabayar sebelum tamat Tempoh Sah Akaun.
  12. Adakah terdapat sebarang caj yang dikenakan berkenaan dengan panggilan di dalam rangkaian (On-Net Voice Calls)?
    Semua panggilan tempatan di dalam rangkaian adalah percuma. Walau bagaimanapun, caj akan dikenakan berkenaan dengan semua panggilan antarabangsa, roaming dan IDD dan SMS berdasarkan kepada kadar panggilan suara dan SMS yang terkandung di dalam https://www.yes.my/roaming.
  13. Adakah caj akan dikenakan semasa saya membuat panggilan ke luar rangkaian yang lain?
    Ya, panggilan ke luar rangkaian penyedia perkhidmatan yang lain akan dikenakan dengan kadar standard. Sila rujuk jadual di bawah:-

    Jenis perkhidmatan di luar rangkaian Harga (RM)
    Panggilan Suara RM 0.09/minit
    SMS RM 0.09/SMS
  14. Bagaimanakah jika saya mempunyai lebih banyak soalan yang tidak dijawab dalam Soalan Lazim ini?
    Anda boleh merujuk laman web ini untuk maklumat lebih lanjut atau anda boleh menghantarkan e-mel ke yescare@yes.my. Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun aplikasi MyYes dari Android Play Store, Huawei AppGallery atau Apple App Store untuk berbual bersama Chatbot Sofia atau khidmat pelanggan Yes kami, atau untuk mengemukakan pertanyaan anda melalui aplikasi MyYes.

Katakan Yes!

Sertai senarai mel kami untuk dapatkan tawaran terbaik & terkini terus ke inbox emel anda. Anda tidak akan terlepas lagi!

*
*

Dapatkan Applikasi MyYes

Pelan & Perhargaan

  • Pelan Prabayar
  • Pelan Pascabayar
  • Pelan Percuma
  • Tambahan Data & Hotspot
  • Jalur Lebar On-the-go
  • Jalur Lebar Kediaman

Tinjau

  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Cara: Dapatkan Databack
  • Usahasama Strategik
  • Perayauan

Peralatan

  • Manual Peranti
  • Liputan
  • Ujian Kelajuan

Info Syarikat

  • Tentang Kami
  • Terma & Syarat
  • Polisi Data Peribadi

Bantuan

  • Soalan Lazim
  • Tanya Sofia
  • Emel Kami
  • Facebook Messenger
  • Kunjungi Kami

POWERED BY YTL, YTL Communications Sdn. Bhd. (793634-V)