- Siapakah yang layak untuk Perkhidmatan Dial Terus Antarabangsa (IDD)?
Semua Pelanggan Pelan Perkhidmatan Pascabayar dan Prabayar Yes layak untuk Perkhidmatan Dail Terus Antarabangsa (IDD).Tertakluk kepada terma dan syarat. - Bagaimanakah cara untuk saya mengaktifkan Perkhidmatan IDD pada peranti saya?
A. Sekiranya anda ialah Pelanggan Yes daripada mana-mana Pelan Perkhidmatan selain daripada Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up, anda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD dengan:
- Postpaid Kasi Up 49_24m_R
- Postpaid Kasi Up 49_R
- Postpaid Kasi Up_49
- Postpaid Kasi Up 49
- Postpaid Kasi Up 30 Phone Bundle 24m_R
- Postpaid Kasi Up 30 Phone Bundle 24m
- Postpaid Kasi Up 49_24mAnda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD dengan:Lawati Kedai Yes yang terdekat atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan untuk perkhidmatan IDD.
B. Jika anda adalah Pelanggan Yes selain daripada Pelan Perkhidmatan Pascabayar atau Prabayar di bawah;
- Pascabayar Kasi Up 49_24m_R
- Pascabayar Kasi Up 49_R
- Postpaid Kasi Up_49
- Pascabayar Kasi Up 49
- Pascabayar Kasi Up 30 Phone Bundle 24m_R
- Pascabayar Kasi Up 30 Phone Bundle 24m
- Pascabayar Kasi Up 49_24m
- Anda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD apabila;Setelah berjaya melengkapkan pengesahan proses pendaftaran yang diperlukan semasa pendaftaran di mana-mana Kedai Yes Kami atau melalui aplikasi MyYes (eKYC).C. Sekiranya anda ialah Pelanggan Yes daripada mana-mana Pelan Perkhidmatan Prabayar;
Anda boleh mengaktifkan Perkhidmatan IDD apabila;
(i) Setelah berjaya melengkapkan pengesahan proses pendaftaran yang diperlukan semasa pendaftaran di mana-mana Kedai Yes Kami atau melalui aplikasi MyYes (eKYC).
(ii) Untuk Prabayar, Sila pastikan bahawa anda mempunyai Kredit Yes dan/atau tambah nilai Yes yang mencukupi dalam akaun Perkhidmatan Prabayar anda untuk penggunaan Perkhidmatan IDD.
- Berapakah kadar caj panggilan pada Perkhidmatan IDD ke peranti mudah alih dan talian tetap?
Kadar caj panggilan untuk Perkhidmatan IDD boleh didapati di www.yes.my/roaming.