• Yes | First to 5G
  • Peribadi
  • Bisnes
  • Pembelajaran
BMBahasa Malaysia
  • English
  • Bahasa Malaysia
Yes | First to 5G
  • Shop
      • Pelan Mudah Alih
      • Pelan Prabayar
      • Pelan Pascabayar
      • Tambahan Data & Hotspot
      • Juara 5G
      • Wireless Fibre 5G
      • Device-only Plan
      • Bundle Plan
      • Pelan Peranti
      • Infinite+
      • Jalur Lebar
      • Jalur Lebar Kediaman
      • Jalur Lebar On-the-go
      • Pelanggan Sedia Ada
      • Cara: Dapatkan Databack
  • Infinite+
  • Wireless Fibre 5G
  • Liputan
  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Emel Kami
      • Facebook Messenger
      • Lokasi Kedai
  • Solusi Bisnes
      • Akses Internet
      • Yes Biz Wireless Fibre 5G
      • Yes DIA
      • Rangkaian Peribadi
      • Talian Pajak Berdedikasi Yes
      • Yes 4G VPN
      • Komunikasi Suara
      • Yes SIPconnect
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Talk to Us
Mari Mulakan

Juara 5G

  • Juara 5G
  • Pelan FT5G Yes Prabayar
  • Pelan FT5G Yes Pascabayar
  • Peranti 5G
  • Pertukaran Pelan 4G ke FT5G
  • YES FT5G Discover SIM Pack Programme
  • Yes FT5G Free Fire SIM Pack Plan

Infinite+

  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite+
  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite
  • Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite
  • Pertukaran Pelan Ke Yes Infinite+

Yes Wireless Fibre

  • Yes Wireless Fibre Raya Special Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

Pelan

Pelan Pascabayar
  • Program Internet PERCUMA Enam (6) bulan Pascabayar Kasi Up
  • Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up
  • Data Tambahan untuk Pascabayar Yes
    • Infinite Postpaid Hotspot Add-On
    • Postpaid Data Add-On and Konfem Turbo
    • Postpaid Hotspot Add-On
    • Pascabayar Add-On Hotspot
Pelan Prabayar
  • Yes Travellers SIM Prepaid Plan
  • Pek Permulaan YES 4G LTE Prabayar
  • Pelan Prabayar Yes LTE OKU
  • Pelan Prabayar Kasi Up LTE SIM
  • Data Tambahan untuk Prabayar Yes
    • Tambah Nilai
    • Prihatin Special 30GB RM20
    • Yes Prihatin Special Unlimited RM15
    • Prepaid Voice Call Minutes Add-On
    • Data Tambahan Prabayar
    • Hotspot Add-On Prabayar
    • Kasi Up Unlimited dan Kasi Up Turbo 5GB
Jalur Lebar
  • Broadband Warranty & Replacement
  • Broadband On The Go
  • Broadband Home

Kempen / Promosi

  • Pakej Perpaduan Jalur Lebar (Fixed Broadband)
  • Yes Choose & Activate SIM
  • Promosi Pakej Perpaduan Yes
  • Yes Infinite Plus (Foodpanda) Postpaid Service Plan Programme
  • RM10 Discount for Infinite Plus Promotion
  • Yes Infinite Plus (with upfront payment) Postpaid Service Plans Programme
  • Yes Trade-In Programme
  • Kasi Up Unlimited Data and Voice Add-on Promotion
  • Yes FT5G ePemula Service Plan
  • Pakej Yes Peranti Keluarga Malaysia Promotion
  • YES Prepaid FT5G RM15 Plan Programme
  • Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia
  • Kempen Sambungan SIM Percuma Belajar Dari Rumah
  • Kempen Pengekalan Telefon Percuma Belajar Dari Rumah
  • NUTP Free SIM
  • NUTP Huddle XS Bundle Plan
  • YES x SIM Percuma Frog
Promosi Yes Shopee
  • Yes Infinite Discover Postpaid Service Plan one (1) month of Free Internet Promotion
  • Promosi Pelan SIM Prabayar Yes Kasi Up x Shopee
  • Pelan Prabayar Bundel SIM Kasi Up LTE

General

Tentang Yes
  • ID Yes, Nombor Yes & Kata Laluan
  • Soalan Lazim Umum
Bil & Kaedah Tambah Nilai
  • AutoPay
  • Banking Channels – JomPAY
  • Internet Banking
  • e-Wallet
  • Pembayaran Atas Talian Yes
Roaming & IDD
  • Perkhidmatan Dial Terus Antarabangsa (IDD)
  • Data Roaming
  • Perkhidmatan Perayauan Antarabangsa (Pascabayar)
Peranti Yes
  • Yes 5G Infinite Gateway
  • Yes Huddle XS LTE
  • Yes Zoom LTE
  • Mengenai Pengecasan dan Penggunaan Telefon Pintar Yes
  • Waranti dan Penggantian
YesCare
  • YesCare
Kedai Atas Talian Yes
  • Pengiriman dan Penghantaran
  • Pembelian

Inisiatif Belajar Dari Rumah

  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES
  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES untuk Institusi Pelajaran Tinggi

Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru Yes

  • Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru YES

Perusahaan

  • YES 4G-VPN
  • YES SIPconnect
  • YES Cloud PBX
  • YES Converged Service
  • YES Terragraph Plan
  • YES DIA (Akses Internet berdedikasi)
  • YES Broadband (Jalur Lebar)
  • YES DLL (Talian Pajakan Berdedikasi)

Rujuk dan Jana

  • Rujuk & Jana

Bertukar Ke Yes

  • Yes Mobile Number Portability to Infinite Plans Promotion
  • Pertukaran Talian Ke Yes

Databack

  • Promosi Baucar Yes Databack x Shopee

MCMC Anti Scam

  • MCMC Anti Scam

Archive FAQ

  • Yes Wireless Fibre CNY Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Bundel Jalur Lebar Wayarles Yes
Jaringan Prihatin
  • Soalan Lazim – Umum
  • Kelayakan
  • Pendaftaran & Penebusan
  • Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan
  • Pembatalan Subsidi Jaringan Prihatin
  • Pelan Yes Jaringan Prihatin
  • Yes Prihatin x Ganjaran Pulangan Tunai Shopee
  • Pelan Pascabayar Yes Jaringan Prihatin
  • Home
  • Docs
  • Soalan Lazim
  • Infinite+
  • Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite

Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite

  1. Apakah Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Pelan Talian Tambahan Infinite terdiri daripada empat Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite untuk langganan bersama pelan yang tersedia di bawah Soalan Lazim 6. Melalui pelan ini, Pelanggan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes  dan Pelan perkhidmatan Pascabayar Infinite yang berumur 18 tahun dan ke atas.
  2. Apakah perkhidmatan di bawah Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite membolehkan Pengguna Prinsipal (Utama) dan pengguna talian tambahan menikmati data internet tanpa had dan juga servis perkhidmatan Yes mengikut langganan pelan oleh pelanggan.
  3. Adakah saya akan terikat dengan sebarang tempoh kontrak jika saya melanggan mana-mana Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Tidak, anda tidak akan terikat dengan kontrak apabila Anda melanggan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite. Sila layari yes.my untuk maklumat yang lebih lanjut.
  4. Berapa lamakah tempoh Program Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite? Program ini akan bermula pada 9 September 2022 dan berterusan sehingga diberitahu kelak.
  5. Bagaimanakah saya boleh melanggan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Anda boleh melanggan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite melalui saluran berikut:
    (a) Aplikasi MyYes;
    (b) Kedai Yes;
    (c) Pengedar Sah Yes
  6. Apakah tawaran di bawah Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Tawaran di bawah Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan Infinite Basic s Infinite Standard s Infinite Premium s Infinite Ultra s
    Yuran Komitmen Bulanan RM58
    RM48
    (+ RM2.88 SST)
    RM88
    RM68
    (+ RM4.08 SST)
    RM118
    RM88
    (+ RM5.28 SST)
    RM178
    RM128
    (+ RM7.68 SST)
    Data (5G/4G) Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had
    Panggilan Domestik bagi Rangkaian Yes Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had
    Panggilan Domestik Luar Rangkaian Yes Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had
    SMS  Bagi Rangkaian Yes Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had Tanpa Had
    SMS  Luar Rangkaian Yes RM 0.09 setiap SMS RM 0.09 setiap SMS RM 0.09 setiap SMS RM 0.09 setiap SMS
    Hotspot (5G/4G) 20GB 50GB 80GB 110GB
    Pelan yang layak bagi Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite Pelan yang layak:
    Infinite Basic
    Infinite Standard
    Infinite Premium
    Infinite Ultra
    Infinite+ Basic
    Infinite+ Standard
    Infinite+ Premium
    Infinite+ Ultra
    Yes Wireless Fibre 120Mbps
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Bundle
    Yes Wireless Fibre 120Mbps_Promo
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Bundle_Promo
    Yes Wireless Fibre 120Mbps_Promo_R
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Bundle_Promo_R
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Discount
    Pelan yang layak:
    Infinite Standard
    Infinite Premium
    Infinite Ultra
    Infinite+ Standard
    Infinite+ Premium
    Infinite+ Ultra
    Yes Wireless Fibre 120Mbps
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Bundle
    Yes Wireless Fibre 120Mbps_Promo
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Bundle_Promo
    Yes Wireless Fibre 120Mbps_Promo_R
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Bundle_Promo_R
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Discount
    Pelan yang layak:
    Infinite Premium
    Infinite Ultra
    Infinite+ Premium
    Infinite+ Ultra
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Discount
    Pelan yang layak:
    Infinite Ultra
    Infinite+ Ultra
    Yes Wireless Fibre 120Mbps Discount

    *Perkhidmatan Panggilan Domestik Rangkaian Yes tanpa had bagi panggilan suara dan SMS, dan Panggilan Domestik Luar Rangkaian Yes adalah eksklusif untuk kegunaan di Malaysia sahaja dan terpakai untuk komunikasi antara penggunaan peribadi dan bukan untuk penggunaan komersial.

    **Bermula 22 October 2022, RM200 deposit bagi Warga Asing tidak lagi terpakai untuk pendaftaran Bukan Warganegara Malaysia di bawah Pelan Pascabayar SIM Yes ( “Yes Postpaid SIM Plan”).

  7. Bolehkah saya mendaftar lebih daripada satu (1) Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Anda boleh melanggan satu atau lebih Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite dengan syarat bahawa Anda tidak mempunyai, secara agregat, lebih daripada enam (6) akaun perkhidmatan Pascabayar dengan Kami.
  8. Sebagai warga asing, bolehkah saya melanggan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Ya, anda boleh melanggan Pelan Perkhidmatan Bundel Jalur Lebar Wayarles Yes. Walau bagaimanapun, akan terdapat deposit sebanyak RM200 bagi warga asing.
  9. Bolehkah saya menggunakan telefon pintar saya sebagai hotspot mudah alih?
    Ya, Hotspot dibenarkan bagi Pelan Perkhidmatan Tambahan Infinite.
  10. Bolehkah saya menambah kuota hotspot saya bagi Prinsipal dan talian tambahan?
    Ya, anda boleh membeli data tambahan di Tambahan Hotspot.
  11. Jika saya membeli tambahan Hotspot untuk Talian Prinsipal, adakah talian tambahan saya akan menikmati perkhidmatan yang sama?
    Tidak, untuk pembelian Tambahan Hotspot, hanya sah bagi nombor mudah alih yang membeli tambahan  hotspot sahaja.
  12. Jika Pelanggan adalah pelanggan Yes, adakah pelanggan dibenarkan untuk mendaftar Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Anda boleh merujuk kepada Soalan Lazim 6 berkenaan kelayakan untuk mendaftar Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite.
  13. Saya adalah pelanggan Yes. Bolehkah saya mengekalkan nombor Yes saya yang sedia ada dan melanggan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Tidak, langganan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite adalah untuk pendaftaran pelanggan baru atau pertukaran talian ke Yes (MNP).
  14. Adakah data tanpa had boleh digunakan untuk kegunaan luar negara?
    Tidak, data tanpa had yang ditawarkan di bawah Pelan Talian Tambahan Infinite hanya untuk kegunaan domestik sahaja. Kadar IDD standard dan caj perayauan akan dikenakan untuk sebarang penggunaan di luar negara. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk kepada FAQ Perayauan & IDD.
  15. Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya data internet saya di bawah peruntukan kapasiti data hotspot?
    Sebarang data internet di bawah peruntukan kapasiti data hotspot yang masih tidak digunakan dalam Kitaran Pengebilan yang berkaitan tidak boleh dibawa ke Kitaran Pengebilan seterusnya.
  16. Jika talian Prinsipal (Utama) saya digantung, apakah yang akan berlaku kepada talian saya?
    Setelah talian Prinsipal (Utama) disekat, anda tidak akan dibenarkan menggunakan penggunaan data tanpa had, panggilan keluar dan SMS. Pada masa yang sama, pengguna talian tambahan anda juga tidak akan dapat menikmati penggunaan data tanpa had dan tidak dibenarkan membuat panggilan keluar dan SMS.
  17. Bilakah saya boleh mengaktifkan Kad SIM yang saya terima di bawah Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite ini?
    Anda mesti mengaktifkan Kad SIM dalam masa tiga puluh (30) hari dari tarikh anda menerima Kad SIM (“Tempoh Pengaktifan SIM”).
  18. Apakah yang berlaku jika saya tidak mengaktifkan Kad SIM semasa Tempoh Pengaktifan SIM?
    Kad SIM anda akan tamat tempoh secara automatik dan akaun Perkhidmatan Anda akan ditamatkan jika Anda tidak mengaktifkan Kad SIM Anda dalam Tempoh Pengaktifan SIM. Dengan ini, sebarang pembayaran yang dibuat oleh anda, termasuk Yuran Komitmen dan sebarang deposit tidak akan dikembalikan dan tiada bayaran balik akan dibuat kepada anda.

    Pengebilan

  19. Jika saya telah melanggan pelan pascabayar lain sebagai tambahan kepada Pelan Prinsipal Talian Tambahan Infinite, adakah saya akan menerima bil yang berasingan untuk setiap pelan termasuk Pelan Talian Tambahan Infinite?
    Tidak, penyata bil untuk Pelan Prinsipal Talian Tambahan Infinite akan disatukan dengan bil pelan pascabayar yang ada dan anda boleh membuat pengurusan akaun dan pembayaran bil anda melalui aplikasi MyYes .
  20. Adakah pengguna talian tambahan akan menerima sebarang penyata bil?
    Tidak, hanya satu penyata bil untuk Talian Prinsipal (Utama) dan anda boleh membuat pengurusan akaun dan pembayaran bil anda melalui aplikasi MyYes.
  21. Adakah butiran penggunaan Prinsipal (Utama) dan pengguna talian tambahan akan disenaraikan dalam penyata bil?
    Ya, butiran penggunaan pengguna Prinsipal (Utama) dan talian tambahan akan disenaraikan dalam penyata bil.

    Penutupan Akaun

  22. Jika saya menamatkan talian Prinsipal saya, adakah talian tambahan masih kekal aktif?
    Jika talian Prinsipal (Utama) ditamatkan, semua talian tambahan yang ada akan ditamatkan bersama.
  23. Apakah yang akan berlaku jika saya menamatkan talian Pengetua dan tambahan?
    Selepas penamatan semua talian, caj Anda akan dikira pro rata untuk tempoh penggunaan dan ini adalah tambahan ke atas jumlah bil yang tertunggak (jika ada) kepada Yes. Sekiranya, anda berada di bawah kontrak, Anda juga akan dikenakan caj penamatan awal.
  24. Di manakah saya boleh menamatkan talian Prinsipal atau talian tambahan saya?
    Hanya Pengguna Prinsipal boleh menamatkan akaun melalui yescare@yes.my atau Yes Store & Service Centre. Pengguna talian tambahan tidak dibenarkan untuk membuat penamatan akaun.
  25. Bolehkah pengguna talian tambahan menamatkan talian mereka sendiri?
    Tidak, pengguna talian tambahan tidak boleh menamatkan akaun sendiri. Penamatan pelan hanya boleh dilakukan oleh Pengguna Prinsipal.

    MNP

  26. Bolehkah saya bertukar talian (Port In) ke Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Ya, Anda boleh bertukar (Port In) ke Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite.
  27. Bagaimanakah saya boleh bertukar kepada Pelan Prinsip Talian Tambahan Infinite?
    Sila kunjungi Kedai Yes terdekat atau melalui aplikasi MyYes untuk sebarang permintaan pertukaran talian ke Yes.
  28. Adakah terdapat sebarang bayaran untuk pelabuhan dalam perkhidmatan?
    Tiada caj dikenakan ke atas pertukaran talian ke Yes (Port in).
  29. Adakah terdapat sebarang yuran atau caj yang perlu dibayar semasa pendaftaran Pelan Tambahan Infinite?
    Harap maklum tiada pembayaran diperlukan semasa proses pendaftaran untuk Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite. Caj bagi penambahan Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite akan dicaj ke dalam kitaran bil yang akan datang.
  30. Bolehkah saya menukarkan (Port In) Talian Prinsipal (Utama) bersama talian tambahan saya dari telco yang lain ke Yes?
    Ya, anda boleh bertukar talian ke Yes (Port In) dari pembekal perkhidmatan telco yang lain dan menjadi Talian Prinsipal (Utama) atau talian tambahan apabila bertukar ke talian Yes.
  31. Apakah yang akan berlaku jika saya menamatkan Talian Prinsipal (Utama) dan Talian Tambahan di bawah Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite?
    Selepas penamatan semua talian, caj Anda akan dikira pro rata untuk tempoh penggunaan dan ini adalah tambahan ke atas jumlah bil yang tertunggak (jika ada) kepada Yes. Sekiranya, anda berada di bawah kontrak, Anda juga akan dikenakan caj penamatan awal
  32. Bolehkah saya bertukar talian Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite ke Telco yang lain?
    Tidak, pengguna Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite tidak boleh membuat pertukaran keluar talian.
  33. Apa yang berlaku jika Talian Prinsipal (Utama) ingin bertukar talian ke Telco yang lain?
    Sebaik sahaja Talian Prinsipal (Utama) berjaya bertukar talian ke Telco yang lain, kesemua talian tambahan anda di bawah Talian Prinsipal (Utama) anda akan bertukar talian.
  34. Berapa lamakah masa yang diambil untuk bertukar talian ke servis Yes?
    Proses pertukaran talian akan mengambil masa kira-kira 24 jam dari permintaan pertukaran talian.
  35. Bagaimana jika saya mempunyai lebih banyak soalan yang tidak ditangani dalam Soalan Lazim ini?
    Anda boleh menghantarkan soalan anda ke yescare@yes.my. Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun aplikasi MyYes dari Google Play Store, Apple App Store atau Huawei AppGallery, untuk berhubung melalui aplikasi MyYes dan berbual dengan Chatbot Sofia.

Katakan Yes!

Sertai senarai mel kami untuk dapatkan tawaran terbaik & terkini terus ke inbox emel anda. Anda tidak akan terlepas lagi!

*
*

Dapatkan Applikasi MyYes

Pelan & Perhargaan

  • Pelan Prabayar
  • Pelan Pascabayar
  • Pelan Percuma
  • Tambahan Data & Hotspot
  • Jalur Lebar On-the-go
  • Jalur Lebar Kediaman

Tinjau

  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Cara: Dapatkan Databack
  • Usahasama Strategik
  • Perayauan
  • Peniaga

Peralatan

  • Manual Peranti
  • Liputan
  • Ujian Kelajuan

Info Syarikat

  • Tentang Kami
  • Terma & Syarat
  • Polisi Data Peribadi

Bantuan

  • Soalan Lazim
  • Tanya Sofia
  • Emel Kami
  • Facebook Messenger
  • Kunjungi Kami

POWERED BY YTL, YTL Communications Sdn. Bhd. (793634-V)