• Yes | First to 5G
  • Peribadi
  • Bisnes
  • Pembelajaran
BMBahasa Malaysia
  • English
  • Bahasa Malaysia
Yes | First to 5G
  • Shop
      • Pelan Mudah Alih
      • Pelan Prabayar
      • Pelan Pascabayar
      • Tambahan Data & Hotspot
      • Juara 5G
      • Wireless Fibre 5G
      • Device-only Plan
      • Bundle Plan
      • Pelan Peranti
      • Infinite+
      • Jalur Lebar
      • Jalur Lebar Kediaman
      • Jalur Lebar On-the-go
      • Pelanggan Sedia Ada
      • Cara: Dapatkan Databack
  • Infinite+
  • Wireless Fibre 5G
  • Liputan
  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Emel Kami
      • Facebook Messenger
      • Lokasi Kedai
  • Solusi Bisnes
      • Akses Internet
      • Yes Biz Wireless Fibre 5G
      • Yes DIA
      • Rangkaian Peribadi
      • Talian Pajak Berdedikasi Yes
      • Yes 4G VPN
      • Komunikasi Suara
      • Yes SIPconnect
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Talk to Us
Mari Mulakan

Juara 5G

  • Juara 5G
  • Pelan FT5G Yes Prabayar
  • Pelan FT5G Yes Pascabayar
  • Peranti 5G
  • Pertukaran Pelan 4G ke FT5G
  • YES FT5G Discover SIM Pack Programme
  • Yes FT5G Free Fire SIM Pack Plan

Infinite+

  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite+
  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite
  • Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite
  • Pertukaran Pelan Ke Yes Infinite+

Yes Wireless Fibre

  • Yes Wireless Fibre Raya Special Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

Pelan

Pelan Pascabayar
  • Program Internet PERCUMA Enam (6) bulan Pascabayar Kasi Up
  • Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up
  • Data Tambahan untuk Pascabayar Yes
    • Infinite Postpaid Hotspot Add-On
    • Postpaid Data Add-On and Konfem Turbo
    • Postpaid Hotspot Add-On
    • Pascabayar Add-On Hotspot
Pelan Prabayar
  • Yes Travellers SIM Prepaid Plan
  • Pek Permulaan YES 4G LTE Prabayar
  • Pelan Prabayar Yes LTE OKU
  • Pelan Prabayar Kasi Up LTE SIM
  • Data Tambahan untuk Prabayar Yes
    • Tambah Nilai
    • Prihatin Special 30GB RM20
    • Yes Prihatin Special Unlimited RM15
    • Prepaid Voice Call Minutes Add-On
    • Data Tambahan Prabayar
    • Hotspot Add-On Prabayar
    • Kasi Up Unlimited dan Kasi Up Turbo 5GB
Jalur Lebar
  • Broadband Warranty & Replacement
  • Broadband On The Go
  • Broadband Home

Kempen / Promosi

  • Pakej Perpaduan Jalur Lebar (Fixed Broadband)
  • Yes Choose & Activate SIM
  • Promosi Pakej Perpaduan Yes
  • Yes Infinite Plus (Foodpanda) Postpaid Service Plan Programme
  • RM10 Discount for Infinite Plus Promotion
  • Yes Infinite Plus (with upfront payment) Postpaid Service Plans Programme
  • Yes Trade-In Programme
  • Kasi Up Unlimited Data and Voice Add-on Promotion
  • Yes FT5G ePemula Service Plan
  • Pakej Yes Peranti Keluarga Malaysia Promotion
  • YES Prepaid FT5G RM15 Plan Programme
  • Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia
  • Kempen Sambungan SIM Percuma Belajar Dari Rumah
  • Kempen Pengekalan Telefon Percuma Belajar Dari Rumah
  • NUTP Free SIM
  • NUTP Huddle XS Bundle Plan
  • YES x SIM Percuma Frog
Promosi Yes Shopee
  • Yes Infinite Discover Postpaid Service Plan one (1) month of Free Internet Promotion
  • Promosi Pelan SIM Prabayar Yes Kasi Up x Shopee
  • Pelan Prabayar Bundel SIM Kasi Up LTE

General

Tentang Yes
  • ID Yes, Nombor Yes & Kata Laluan
  • Soalan Lazim Umum
Bil & Kaedah Tambah Nilai
  • AutoPay
  • Banking Channels – JomPAY
  • Internet Banking
  • e-Wallet
  • Pembayaran Atas Talian Yes
Roaming & IDD
  • Perkhidmatan Dial Terus Antarabangsa (IDD)
  • Data Roaming
  • Perkhidmatan Perayauan Antarabangsa (Pascabayar)
Peranti Yes
  • Yes 5G Infinite Gateway
  • Yes Huddle XS LTE
  • Yes Zoom LTE
  • Mengenai Pengecasan dan Penggunaan Telefon Pintar Yes
  • Waranti dan Penggantian
YesCare
  • YesCare
Kedai Atas Talian Yes
  • Pengiriman dan Penghantaran
  • Pembelian

Inisiatif Belajar Dari Rumah

  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES
  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES untuk Institusi Pelajaran Tinggi

Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru Yes

  • Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru YES

Perusahaan

  • YES 4G-VPN
  • YES SIPconnect
  • YES Cloud PBX
  • YES Converged Service
  • YES Terragraph Plan
  • YES DIA (Akses Internet berdedikasi)
  • YES Broadband (Jalur Lebar)
  • YES DLL (Talian Pajakan Berdedikasi)

Rujuk dan Jana

  • Rujuk & Jana

Bertukar Ke Yes

  • Yes Mobile Number Portability to Infinite Plans Promotion
  • Pertukaran Talian Ke Yes

Databack

  • Promosi Baucar Yes Databack x Shopee

MCMC Anti Scam

  • MCMC Anti Scam

Archive FAQ

  • Yes Wireless Fibre CNY Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Bundel Jalur Lebar Wayarles Yes
Jaringan Prihatin
  • Soalan Lazim – Umum
  • Kelayakan
  • Pendaftaran & Penebusan
  • Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan
  • Pembatalan Subsidi Jaringan Prihatin
  • Pelan Yes Jaringan Prihatin
  • Yes Prihatin x Ganjaran Pulangan Tunai Shopee
  • Pelan Pascabayar Yes Jaringan Prihatin
  • Home
  • Docs
  • Soalan Lazim
  • Yes Wireless Fibre
  • Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

  1. Apakah Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes akan memperkasakan rumah anda dengan pengalaman internet yang pantas untuk penggunaan data tanpa had, pembelajaran di rumah dan meningkatkan produktiviti kerja dari rumah, serta keseronokan dan juga hiburan. *Tertakluk kepada terma dan syarat.
  2. Apakah syarat umur minimum untuk pendaftaran bagi Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Anda mesti berumur 18 tahun dan ke atas untuk melanggan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes.
  3. Sebagai warga asing, bolehkah saya melanggan bagi Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Ya, anda boleh melanggan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes. Walau bagaimanapun, akan terdapat deposit sebanyak RM200 bagi warga asing.
  4. Apakah tawaran Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Tawaran perkhidmatan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes adalah seperti yang dinyatakan di bawah;

    Nama Pelan Yes Wireless Fibre 120Mbps
    Harga Peranti (RRP) RM1199
    Yuran Komitmen Bulanan RM148

    (RM156.88 termasuk SST)

    Kontrak 24 bulan
    Data(5G) Tanpa Had

    (Sehingga 120Mbps)

    (Perkongsian hotspot)

    Data (4G) 150GB

    (Perkongsian hotspot)

    Harga Peranti Percuma
    Pembayaran Pendahuluan Pelan RM148

    (RM156.88 termasuk SST)
    (Rebat pada bulan yang pertama)

    Pembayaran Pendahuluan (Peranti) –
    Yuran Pengaktifan –
    Jumlah Pembayaran Semasa Pendaftaran RM148

    (RM156.88 termasuk SST)

    Deposit Warga Asing RM200
  5. Di manakah saya boleh mendaftar untuk Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Anda boleh membeli Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes melalui laman web Yes @ www.yes.my, pada aplikasi MyYes, di mana-mana Kedai/Kiosk Yes kami atau melalui pengedar Yes kami.
  6. Bolehkah saya mendaftar lebih daripada satu (1) Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Anda boleh melanggan satu atau lebih Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes dengan syarat bahawa anda tidak mempunyai, secara agregat, lebih daripada enam (6) Pelan Perkhidmatan Pascabayar yang berdaftar dengan Kami pada satu masa.
  7. Adakah Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes disertakan dengan perkhidmatan suara atau SMS
    Pelan ini tidak menyokong Panggilan dan SMS. Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes adalah untuk penggunaan data sahaja.
  8. Adakah saya perlu mengaktifkan kad SIM dengan serta-merta selepas penerimaan Kad SIM, atau bolehkah saya berbuat demikian pada bila-bila masa?
    Anda dinasihati untuk melakukan pengaktifan Kad SIM dalam masa tujuh (7) hari dari tarikh anda menerima Kad SIM. Kegagalan untuk berbuat demikian, Kad SIM anda akan diaktifkan secara automatik selepas tujuh (7) hari dari tarikh anda menerima Kad SIM.
  9. Bagaimanakah saya boleh mengaktifkan kad SIM saya untuk Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Langkah 1
    Muat turun aplikasi MyYes, buka aplikasi dan klik pada “Pengguna Baru”
    Langkah 2
    Klik pada “Aktifkan SIM”, kemudian “Mula”
    Langkah 3
    Imbas kod bar yang terdapat di belakang SIM atau masukan nombor siri 19 digit SIM anda secara manual
    Langkah 4
    Terima nombor yang diberikan dan klik “Seterusnya”
    Langkah 5
    Lengkapkan pengaktifan anda dengan mengikuti langkah-langkah untuk melakukan eKYC dan pengesahan ID anda.
    Langkah 6
    Mesej pengesahan pengaktifan anda akan dihantar setelah pengesahan diri selesai.
  10. Bolehkah saya menggunakan kad SIM bagi Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes 5G ke dalam telefon pintar saya?
    Kad SIM bagi Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes 5G tidak boleh digunakan ke dalam telefon pintar.
  11. Saya merupakan pelanggan Yes. Bolehkah saya mengekalkan nombor sedia ada Yes saya dan melanggan untuk Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Tidak. Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes adalah untuk pendaftaran yang baru.
  12. Bagaimanakah saya boleh menyemak penggunaan data saya atau membuat pembayaran bil untuk Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes saya?
    Anda boleh menyemak baki data anda melalui Khidmat pelanggan YesCare di yescare@yes.my untuk penggunaan data (4G+5G).
    Untuk membuat pembayaran bil boleh dilakukan melalui aplikasi MyYes  atau boleh merujuk Kaedah Pembayaran Yes untuk maklumat yang lebih lanjut.
  13. Apakah jaminan bagi tahap kelajuan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes yang disediakan?
    Tahap kelajuan yang disediakan adalah berdasarkan “best effort”.
  14. Bagaimana jika kawasan saya tidak berada di dalam liputan rangkaian 5G?
    Liputan 5G kini semakin berkembang dan mendapat liputan yang meluas. Sekiranya kawasan anda tidak berada di dalam liputan rangkaian 5G, Anda masih boleh terus menikmati sambungan dan perkhidmatan rangkaian Yes 4G.
  15. Apakah tempoh waranti untuk peranti dan aksesori Yes 5G Infinite Gateway?
    Tempoh waranti standard untuk peranti adalah 12 bulan dan peranti aksesori adalah 6 bulan.
  16. Bagaimanakah cara untuk saya menuntut waranti jika peranti Yes 5G Infinite Gateway yang saya beli rosak?
    Kunjungi ke Kedai Yes terdekat untuk melakukan pertukaran “One to One” dengan syarat peranti masih di dalam tempoh waranti. Bagaimanapun, anda perlu membeli peranti yang baru pada harga RM1199 jika peranti itu tidak lagi di bawah waranti.
  17. Berapa ramai pengguna yang boleh membuat penyambungan ke peranti Yes 5G Infinite Gateway pada satu masa?
    Peranti Yes 5G Infinite Gateway boleh menyokong sehingga 32 peranti bagi setiap SSID.
  18. Bagaimanakah cara untuk saya memasang peranti Yes 5G Infinite Gateway?
    i.) Buka penutup slot SIM
    ii.) Masukan Kad SIM ke dalam slot SIM seperti yang langkah yang diberikan. Untuk mengeluarkan SIM, tolakan bahagian tepi SIM ke dalam dan SIM akan dikeluarkan (Sila pastikan anda menggunakan SIM Standard dan bukan SIM Mikro atau Nano)
    iii.) Tutup penutup SIM
    iv.) Sambungkan kabel anda ke soket dinding
    v.) Sambungkan penyesuai kuasa ke port 12V pada peranti
    vi.) Gunakan port LAN untuk menyambungkan peranti berwayar anda melalui kabel Ethernet
    vii.) Untuk penyambungan menggunakan WiFi, imbas nama SSID WiFi label peranti dan masukan kata laluan

    *Untuk maklumat yang lebih lanjut anda boleh merujuk kepada peranti
    Yes 5G Infinite Gateway.
  19. Adakah peranti Yes 5G Infinite Gateway menyokong CCTV?
    Ya Yes 5G Infinite Gateway menyokong Kamera IP dengan Wi-Fi dan juga CCTV berasaskan atas talian.
  20. Adakah bayaran penalti akan dikenakan jika saya memutuskan untuk menamatkan langganan saya dalam tempoh kontrak?
    Jika Anda menamatkan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes semasa Tempoh Kontrak, Anda akan tertakluk pada Caj Penamatan Awal (“ETC”).
  21. Apakah Polisi Pemulangan 7 Hari?
    Polisi Pemulangan 7 Hari adalah untuk pelanggan Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes yang ingin membatalkan kontrak dalam masa tujuh (7) hari dari tarikh pengaktifan SIM. *Tertakluk kepada terma dan syarat.
  22. Bagaimanakah cara untuk saya membatalkan langganan saya di dalam tempoh Polisi Pemulangan 7 Hari untuk Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes?
    Anda boleh berbuat demikian dengan mengunjungi Kedai Yes jika memenuhi syarat-syarat seperti di bawah;
    (i) Anda tidak mempunyai sambungan, atau Perkhidmatan internet adalah lambat di premis berdaftar Anda; dan
    (ii) Penggunaan data anda di premis yang berdaftar adalah kurang daripada 10GB (4G + 5G); dan
    (iii) Permintaan pembatalan anda dibuat dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh pengaktifan SIM Anda; dan
    (iv) Anda mengembalikan set Peranti yang lengkap (termasuk peranti Yes 5G Infinite Gateway, kord kuasa dan Panduan Pengguna) dalam keadaan yang baik.
    *Tertakluk kepada terma dan syarat.
  23. Bagaimana jika saya mempunyai lebih banyak soalan yang tidak ditangani dalam Soalan Lazim ini?
    Anda boleh menghantarkan soalan anda ke yescare@yes.my. Sebagai alternatif, anda boleh memuat turun aplikasi MyYes dari Google Play Store, Apple App Store atau Huawei AppGallery, untuk berhubung melalui aplikasi MyYes dan berbual dengan Chatbot Sofia.

Katakan Yes!

Sertai senarai mel kami untuk dapatkan tawaran terbaik & terkini terus ke inbox emel anda. Anda tidak akan terlepas lagi!

*
*

Dapatkan Applikasi MyYes

Pelan & Perhargaan

  • Pelan Prabayar
  • Pelan Pascabayar
  • Pelan Percuma
  • Tambahan Data & Hotspot
  • Jalur Lebar On-the-go
  • Jalur Lebar Kediaman

Tinjau

  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Cara: Dapatkan Databack
  • Usahasama Strategik
  • Perayauan
  • Peniaga

Peralatan

  • Manual Peranti
  • Liputan
  • Ujian Kelajuan

Info Syarikat

  • Tentang Kami
  • Terma & Syarat
  • Polisi Data Peribadi

Bantuan

  • Soalan Lazim
  • Tanya Sofia
  • Emel Kami
  • Facebook Messenger
  • Kunjungi Kami

POWERED BY YTL, YTL Communications Sdn. Bhd. (793634-V)