• Yes | First to 5G
  • Peribadi
  • Bisnes
  • Pembelajaran
BMBahasa Malaysia
  • English
  • Bahasa Malaysia
Yes | First to 5G
  • Shop
      • Pelan Mudah Alih
      • Pelan Prabayar
      • Pelan Pascabayar
      • Tambahan Data & Hotspot
      • Juara 5G
      • Wireless Fibre 5G
      • Device-only Plan
      • Bundle Plan
      • Pelan Peranti
      • Infinite+
      • Jalur Lebar
      • Jalur Lebar Kediaman
      • Jalur Lebar On-the-go
      • Pelanggan Sedia Ada
      • Cara: Dapatkan Databack
  • Infinite+
  • Wireless Fibre 5G
  • Liputan
  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Emel Kami
      • Facebook Messenger
      • Lokasi Kedai
  • Solusi Bisnes
      • Akses Internet
      • Yes Soho
      • Yes DIA
      • Rangkaian Peribadi
      • Talian Pajak Berdedikasi Yes
      • Yes 4G VPN
      • Komunikasi Suara
      • Yes SIPconnect
      • Sistem Telefoni Bisnes
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
Mari Mulakan

Juara 5G

  • Juara 5G
  • Pelan FT5G Yes Prabayar
  • Pelan FT5G Yes Pascabayar
  • Peranti 5G
  • Pertukaran Pelan 4G ke FT5G
  • YES FT5G Discover SIM Pack Programme
  • Yes FT5G Free Fire SIM Pack Plan

Infinite+

  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite+
  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite
  • Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite
  • Pertukaran Pelan Ke Yes Infinite+

Yes Wireless Fibre

  • Yes Wireless Fibre CNY Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Bundel Jalur Lebar Wayarles Yes
  • Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

Pelan

Pelan Pascabayar
  • Program Internet PERCUMA Enam (6) bulan Pascabayar Kasi Up
  • Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up
  • Data Tambahan untuk Pascabayar Yes
    • Infinite Postpaid Hotspot Add-On
    • Postpaid Data Add-On and Konfem Turbo
    • Postpaid Hotspot Add-On
    • Pascabayar Add-On Hotspot
Pelan Prabayar
  • Yes Travellers SIM Prepaid Plan
  • Pek Permulaan YES 4G LTE Prabayar
  • Pelan Prabayar Yes LTE OKU
  • Pelan Prabayar Kasi Up LTE SIM
  • Data Tambahan untuk Prabayar Yes
    • Tambah Nilai
    • Prihatin Special 30GB RM20
    • Yes Prihatin Special Unlimited RM15
    • Prepaid Voice Call Minutes Add-On
    • Data Tambahan Prabayar
    • Hotspot Add-On Prabayar
    • Kasi Up Unlimited dan Kasi Up Turbo 5GB
Jalur Lebar
  • Broadband Warranty & Replacement
  • Broadband On The Go
  • Broadband Home
Jaringan Prihatin
  • Pelan Pascabayar YES Jaringan Prihatin
  • YES Prihatin x Ganjaran Pulangan Tunai Shopee
  • Pelan YES Jaringan Prihatin
  • Pembatalan Subsidi Jaringan Prihatin
  • Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan
  • Pendaftaran & Penebusan
  • Kelayakan
  • Soalan Lazim – Umum

Kempen / Promosi

  • RM10 Discount for Infinite Plus Promotion
  • Yes Infinite Plus (with upfront payment) Postpaid Service Plans Programme
  • Yes Trade-In Programme
  • Kasi Up Unlimited Data and Voice Add-on Promotion
  • YES FT5G ePemula Service Plan
  • Pakej Yes Peranti Keluarga Malaysia Promotion
  • YES Prepaid FT5G RM15 Plan Programme
  • Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia
  • Kempen Sambungan SIM Percuma Belajar Dari Rumah
  • Kempen Pengekalan Telefon Percuma Belajar Dari Rumah
  • NUTP Free SIM
  • NUTP Huddle XS Bundle Plan
  • YES x SIM Percuma Frog
Promosi Yes Shopee
  • Yes Infinite Discover Postpaid Service Plan one (1) month of Free Internet Promotion
  • Promosi Pelan SIM Prabayar Yes Kasi Up x Shopee
  • Pelan Prabayar Bundel SIM Kasi Up LTE

General

Tentang Yes
  • ID Yes, Nombor Yes & Kata Laluan
  • Soalan Lazim Umum
Bil & Kaedah Tambah Nilai
  • AutoPay
  • Banking Channels – JomPAY
  • Internet Banking
  • e-Wallet
  • Pembayaran Atas Talian Yes
Roaming & IDD
  • Perkhidmatan Dial Terus Antarabangsa (IDD)
  • Data Roaming
  • Perkhidmatan Perayauan Antarabangsa (Pascabayar)
Peranti Yes
  • Yes 5G Infinite Gateway
  • Yes Huddle XS LTE
  • Yes Zoom LTE
  • Mengenai Pengecasan dan Penggunaan Telefon Pintar Yes
  • Waranti dan Penggantian
YesCare
  • YesCare
Kedai Atas Talian Yes
  • Pengiriman dan Penghantaran
  • Pembelian

Inisiatif Belajar Dari Rumah

  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES
  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES untuk Institusi Pelajaran Tinggi

Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru Yes

  • Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru YES

Perusahaan

  • YES 4G-VPN
  • YES SIPconnect
  • YES Cloud PBX
  • YES Converged Service
  • YES Terragraph Plan
  • YES DIA (Akses Internet berdedikasi)
  • YES Broadband (Jalur Lebar)
  • YES DLL (Talian Pajakan Berdedikasi)

Rujuk dan Jana

  • Rujuk & Jana

Bertukar Ke Yes

  • Yes Mobile Number Portability to Infinite Plans Promotion
  • Pertukaran Talian Ke Yes

Databack

  • Promosi Baucar Yes Databack x Shopee

MCMC Anti Scam

  • MCMC Anti Scam
  • Home
  • Docs
  • Soalan Lazim
  • Kempen / Promosi

YES x SIM Percuma Frog

  1. Apakah Pelan YES x SIM Percuma Frog?YES x SIM Percuma Frog adalah Pelan Perkhidmatan yang disediakan di bawah Perkhidmatan Prabayar oleh YTL Communications Sdn Bhd (“YES”). Ia hanya layak kepada ahli yang ditentukan oleh YTL Foundation. Tertakluk kepada Terma dan Syarat.
  2. Bagaimanakah untuk saya tahu tentang kelayakan saya untuk program ini?YTL Foundation akan memberikan notis kepada anda sekiranya layak untuk menyertai program ini. Sila layari www.yes.my untuk pendaftaran. Selain daripada itu, anda tidak boleh berdaftar lebih daripada lima akaun perkhidmatan prabayar bersama YES.
  3. Bagaimanakah untuk saya memohon bagi program ini?Anda boleh memohon YES x SIM Percuma Frog melalui YES Online Store.
  4. Berapakah had bagi Kad YES x SIM Percuma Frog (“Kad SIM”) yang boleh saya mohon?Setiap pelanggan yang layak hanya boleh memohon satu Kad YES SIM x Frog sahaja.
  5. Saya berjaya memohon Kad SIM percuma dan telah menerima e-mel pengesahan, bagaimanakah untuk saya menyemak status penghantaran Kad SIM percuma saya?Anda akan menerima nombor pengesanan penghantaran anda melalui e-mel. Untuk memeriksa status penghantaran anda, sila layari www.yes.my/TrackOrder dan masukkan nombor pengesanan penghantaran anda.
  6. Saya telah menerima Kad SIM percuma saya, bagaimanakah untuk saya mengaktifkan Kad SIM dan mula menggunakan data percuma dengan segera?Untuk mengaktifkan Kad SIM:-
    Pelanggan Baru
    (i) Muat turun aplikasi MyYES
    (ii) Pada laman log masuk, tekan “Pengguna Baru”;
    (iii) Klik “Aktifkan SIM” dan ikuti langkah-langkah pengaktifan diri di skrin; dan
    (iv) Sebaik pengaktifan anda berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan menggunakan nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan anda.
     

    Pelanggan YES
    (i) Log masuk ke aplikasi MyYES
    (ii) Di bawah Akses Pantas, tekan butang “Aktifkan SIM” dan ikuti langkah-langkah pengaktifan diri di skrin; dan
    (iii) Sebaik sahaja pengaktifan anda berjaya, anda boleh log masuk ke akaun perkhidmatan melalui nombor telefon dan kata laluan yang dihantar ke e-mel anda. Anda juga boleh log masuk menggunakan kaedah TAC sekiranya tidak menemui kata laluan anda.

  7. Adakah saya dibenarkan untuk memilih Nombor Mudah Alih YES semasa saya memohon Kad SIM?Tidak. Nombor Mudah Alih YES akan diberikan kepada setiap Kad SIM setelah diaktifkan.
  8. Apakah yang akan berlaku sekiranya akaun YES x SIM Percuma Frog saya tidak aktif?Anda masih dapat menerima panggilan & SMS, akses pada kenalan anda dan membuat panggilan kecemasan. Walau bagaimanapun, anda tidak akan dapat membuat panggilan luar, menghantar SMS atau melayari internet. Sila beli Tambah nilai YES untuk YES x SIM Percuma Frog anda. Pembelian Tambah nilai YES yang minimum adalah RM5 dimana mempunyai Tempoh Sah selama sepuluh (10) hari.
  9. Adakah data percuma mempunyai tarikh luput?Ya, sejumlah 120GB data yang diberikan kepada 10GB data adalah diperuntukkan untuk setiap Kitar Perkhidmatan (“Peruntukan Data”) iaitu selama dua belas (12) Kitar Perkhidmatan. Setiap Kitaran Perkhidmatan bermula pada tarikh pengaktifan SIM YES x Frog Free untuk tempoh tiga puluh (30) hari kalendar selepas itu.Setiap Peruntukan Data adalah sah untuk digunakan di dalam tempoh Kitar Perkhidmatan yang berkenaan. Data tidak lagi boleh digunakan selepas tempoh Sah Kitar Perkhidmatan dan tidak akan dibawa ke ke Kitar Perkhidmatan yang seterusnya.
  10. Bagaimanakah untuk saya mengetahui sama ada saya telah menerima data percuma semasa pengaktifan Kad YES x SIM Percuma Frog saya?Log masuk ke aplikasi MyYes dan data akan dipaparkan pada skrin utama anda.
  11. Bolehkah saya membeli Data Tambahan Prabayar lain sebelum akaun saya tamat?Ya, anda boleh membeli Data Tambahan Prabayar. Untuk maklumat yang lebih lanjut mengenai Data Tambahan Prabayar, sila rujuk pada Soalan Lazim Prabayar kami.
  12. Adakah caj akan dikenakan semasa saya membuat panggilan ke nombor YES yang lain?Panggilan ke nombor YES dari SIM YES anda tidak akan dikenakan caj. Walau bagaimanapun, caj akan dikenakan pada semua panggilan dan SMS antarabangsa (IDD) mengikut dengan panggilan suara dan kadar SMS seperti yang diterbitkan terutamanya di www.yes.my/roaming.
  13. Adakah caj akan dikenakan semasa saya membuat panggilan ke nombor ke rangkaian lain?Ya, kadar standard akan dikenakan bagi panggilan ke rangkaian penyedia perkhimatan yang lain. Sila rujuk jadual seperti di bawah:-
    Jenis Perkhidmatan Luar Rangkaian Kadar (RM) Blok Pengecasan
    (Dalam Saat)
    Panggilan Suara RM 0.09/minit 30
    SMS RM 0.09/SMS –
  14. Adakah sebarang caj dikenakan pada servis IDD?Ya, caj akan dikenakan. Sila rujuk pada kadar panggilan suara dan SMS berhubung dengan servis IDD @ www.yes.my/roaming.
  15. Bagaimanakah jika saya mempunyai soalan yang tidak dijawab dalam Soalan Lazim ini?Anda boleh menghantarkan e-mel ke yescare@yes.my. Sebagai alternatif, anda boleh muat turun aplikasi MyYes dari Android Play Store atau Apple App Store untuk berbual bersama Chatbot Sofia atau khidmat pelanggan YES kami, atau mengemukakan pertanyaan anda melalui aplikasi MyYes.

Katakan Yes!

Sertai senarai mel kami untuk dapatkan tawaran terbaik & terkini terus ke inbox emel anda. Anda tidak akan terlepas lagi!

*
*

Dapatkan Applikasi MyYes

Pelan & Perhargaan

  • Pelan Prabayar
  • Pelan Pascabayar
  • Pelan Percuma
  • Tambahan Data & Hotspot
  • Jalur Lebar On-the-go
  • Jalur Lebar Kediaman

Tinjau

  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Cara: Dapatkan Databack
  • Usahasama Strategik
  • Perayauan

Peralatan

  • Manual Peranti
  • Liputan
  • Ujian Kelajuan

Info Syarikat

  • Tentang Kami
  • Terma & Syarat
  • Polisi Data Peribadi

Bantuan

  • Soalan Lazim
  • Tanya Sofia
  • Emel Kami
  • Facebook Messenger
  • Kunjungi Kami

POWERED BY YTL, YTL Communications Sdn. Bhd. (793634-V)