• Yes | First to 5G
  • Peribadi
  • Bisnes
  • Pembelajaran
BMBahasa Malaysia
  • English
  • Bahasa Malaysia
Yes | First to 5G
  • Shop
      • Pelan Mudah Alih
      • Pelan Prabayar
      • Pelan Pascabayar
      • Tambahan Data & Hotspot
      • Juara 5G
      • Wireless Fibre 5G
      • Device-only Plan
      • Bundle Plan
      • Pelan Peranti
      • Infinite+
      • Jalur Lebar
      • Jalur Lebar Kediaman
      • Jalur Lebar On-the-go
      • Pelanggan Sedia Ada
      • Cara: Dapatkan Databack
  • Infinite+
  • Wireless Fibre 5G
  • Liputan
  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Emel Kami
      • Facebook Messenger
      • Lokasi Kedai
  • Solusi Bisnes
      • Akses Internet
      • Yes Biz Wireless Fibre 5G
      • Yes DIA
      • Rangkaian Peribadi
      • Talian Pajak Berdedikasi Yes
      • Yes 4G VPN
      • Komunikasi Suara
      • Yes SIPconnect
      • Sistem Telefoni Bisnes
  • Dapatkan Bantuan
      • Bantuan & Sokongan
      • Soalan Lazim
      • Tanya Sofia
      • Kaedah Pembayaran
      • Aktifkan SIM
      • Peralatan & Perkhidmatan
      • Lokasi Roadshow
      • Ujian Kelajuan
      • Peranti Disokong
      • Semak Pesanan
      • Usahasama Strategik
      • Hubungi Kami
      • Talk to Us
Mari Mulakan

Juara 5G

  • Juara 5G
  • Pelan FT5G Yes Prabayar
  • Pelan FT5G Yes Pascabayar
  • Peranti 5G
  • Pertukaran Pelan 4G ke FT5G
  • YES FT5G Discover SIM Pack Programme
  • Yes FT5G Free Fire SIM Pack Plan

Infinite+

  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite+
  • Program Pelan Perkhidmatan Pascabayar Yes Infinite
  • Pelan Perkhidmatan Talian Tambahan Infinite
  • Pertukaran Pelan Ke Yes Infinite+

Yes Wireless Fibre

  • Yes Wireless Fibre CNY Promo Family Bundle Service Plan
  • Pelan Perkhidmatan Bundel Jalur Lebar Wayarles Yes
  • Pelan Perkhidmatan Jalur Lebar Wayarles Yes

Pelan

Pelan Pascabayar
  • Program Internet PERCUMA Enam (6) bulan Pascabayar Kasi Up
  • Pelan Perkhidmatan Pascabayar Kasi Up
  • Data Tambahan untuk Pascabayar Yes
    • Infinite Postpaid Hotspot Add-On
    • Postpaid Data Add-On and Konfem Turbo
    • Postpaid Hotspot Add-On
    • Pascabayar Add-On Hotspot
Pelan Prabayar
  • Yes Travellers SIM Prepaid Plan
  • Pek Permulaan YES 4G LTE Prabayar
  • Pelan Prabayar Yes LTE OKU
  • Pelan Prabayar Kasi Up LTE SIM
  • Data Tambahan untuk Prabayar Yes
    • Tambah Nilai
    • Prihatin Special 30GB RM20
    • Yes Prihatin Special Unlimited RM15
    • Prepaid Voice Call Minutes Add-On
    • Data Tambahan Prabayar
    • Hotspot Add-On Prabayar
    • Kasi Up Unlimited dan Kasi Up Turbo 5GB
Jalur Lebar
  • Broadband Warranty & Replacement
  • Broadband On The Go
  • Broadband Home

Kempen / Promosi

  • Pakej Perpaduan Yes Promotion
  • Yes Infinite Plus (Foodpanda) Postpaid Service Plan Programme
  • RM10 Discount for Infinite Plus Promotion
  • Yes Infinite Plus (with upfront payment) Postpaid Service Plans Programme
  • Yes Trade-In Programme
  • Kasi Up Unlimited Data and Voice Add-on Promotion
  • Yes FT5G ePemula Service Plan
  • Pakej Yes Peranti Keluarga Malaysia Promotion
  • YES Prepaid FT5G RM15 Plan Programme
  • Promosi Pakej Yes Remaja Keluarga Malaysia
  • Kempen Sambungan SIM Percuma Belajar Dari Rumah
  • Kempen Pengekalan Telefon Percuma Belajar Dari Rumah
  • NUTP Free SIM
  • NUTP Huddle XS Bundle Plan
  • YES x SIM Percuma Frog
Promosi Yes Shopee
  • Yes Infinite Discover Postpaid Service Plan one (1) month of Free Internet Promotion
  • Promosi Pelan SIM Prabayar Yes Kasi Up x Shopee
  • Pelan Prabayar Bundel SIM Kasi Up LTE

General

Tentang Yes
  • ID Yes, Nombor Yes & Kata Laluan
  • Soalan Lazim Umum
Bil & Kaedah Tambah Nilai
  • AutoPay
  • Banking Channels – JomPAY
  • Internet Banking
  • e-Wallet
  • Pembayaran Atas Talian Yes
Roaming & IDD
  • Perkhidmatan Dial Terus Antarabangsa (IDD)
  • Data Roaming
  • Perkhidmatan Perayauan Antarabangsa (Pascabayar)
Peranti Yes
  • Yes 5G Infinite Gateway
  • Yes Huddle XS LTE
  • Yes Zoom LTE
  • Mengenai Pengecasan dan Penggunaan Telefon Pintar Yes
  • Waranti dan Penggantian
YesCare
  • YesCare
Kedai Atas Talian Yes
  • Pengiriman dan Penghantaran
  • Pembelian

Inisiatif Belajar Dari Rumah

  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES
  • Program Pendidikan Atas Talian Prabayar SIM 7GB YES untuk Institusi Pelajaran Tinggi

Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru Yes

  • Cara Untuk Mengaktifkan SIM Baru YES

Perusahaan

  • YES 4G-VPN
  • YES SIPconnect
  • YES Cloud PBX
  • YES Converged Service
  • YES Terragraph Plan
  • YES DIA (Akses Internet berdedikasi)
  • YES Broadband (Jalur Lebar)
  • YES DLL (Talian Pajakan Berdedikasi)

Rujuk dan Jana

  • Rujuk & Jana

Bertukar Ke Yes

  • Yes Mobile Number Portability to Infinite Plans Promotion
  • Pertukaran Talian Ke Yes

Databack

  • Promosi Baucar Yes Databack x Shopee

MCMC Anti Scam

  • MCMC Anti Scam

Archive FAQ

Jaringan Prihatin
  • Soalan Lazim – Umum
  • Kelayakan
  • Pendaftaran & Penebusan
  • Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan
  • Pembatalan Subsidi Jaringan Prihatin
  • Pelan Yes Jaringan Prihatin
  • Yes Prihatin x Ganjaran Pulangan Tunai Shopee
  • Pelan Pascabayar Yes Jaringan Prihatin
  • Home
  • Docs
  • Soalan Lazim
  • Archive FAQ
  • Jaringan Prihatin
  • Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan

Penukaran Pelan & Penyedia Perkhidmatan

  1. Adakah Penerima masih berhak mendapat rebat Jaringan Prihatin RM15 sebulan jika mereka bertukar kepada Penyedia Perkhidmatan yang lain?
    Ya, Penerima masih berhak mendapat rebat Jaringan Prihatin RM15 sebulan jika mereka bertukar daripada satu Penyedia Perkhidmatan kepada yang lain, namun mereka dikehendaki menamatkan perkhidmatan mereka terlebih dahulu dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada. Had penukaran maksimum adalah 3 kali selepas pendaftaran awal dilakukan dengan Penyedia Perkhidmatan pertama (contohnya: Penyedia Perkhidmatan A> Penyedia Perkhidmatan B > Penyedia Perkhidmatan C > Penyedia Perkhidmatan D) di sepanjang program ini.
  2. Bolehkah Penerima Subsidi Jaringan Prihatin menukar Pelan Perkhidmatan Jaringan Prihatin kepada mana-mana Pelan Perkhidmatan Prabayar atau Pelan Perkhidmatan Pascabayar di dalam Tempoh Program?
    Di dalam Tempoh Program, Penerima Subsidi  Jaringan Prihatin yang telah melanggani Pelan Perkhidmatan Prabayar YES Prihatin, Pelan Perkhidmatan YES Prihatin Belajar dari Rumah untuk Individu dan Pelan Perkhidmatan YES Prihatin Belajar dari Rumah untuk Keluarga  adalah tidak dibenarkan untuk menukar pelan perkhidmatan sedemikian  kepada mana-mana Pelan Perkhidmatan Pascabayar atau Pelan Perkhidmatan Prabayar yang lain.
  3. Bolehkah Penerima bertukar kepada Penyedia Perkhidmatan yang lain dalam tempoh 30 hari dari tarikh pendaftaran?
    Tidak, Penerima tidak boleh bertukar kepada Penyedia Perkhidmatan yang lain dalam tempoh 30 hari dari tarikh pendaftaran.
  4. Bolehkah Penerima yang memenuhi syarat port-in/ mendaftar nombor penyedia perkhidmatan semasa untuk Subsidi Jaringan Prihatin di bawah YES?
    Penerima Subsidi Jaringan Prihatin dibenarkan untuk port-In dengan syarat yang dinyatakan di Soalan Lazim 1 daripada satu Penyedia Perkhidmatan ke yang lain. Namun, Penerima harus membatalkan Subsidi Jaringan Prihatin dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada.
  5. Apakah yang akan terjadi kepada baki Subsidi Jaringan Prihatin, jika Penerima menghentikan pelan semasa dan mendaftar ke pelan lain?
    Baki Subsidi Jaringan Prihatin akan diteruskan dalam pelan baru.
  6. Saya kini berdaftar dengan Penyedia Perkhidmatan ‘A’ dan ingin bertukar kepada Penyedia Perkhidmatan yang lain. Adakah saya masih layak untuk menerima subsidi Jaringan Prihatin?
    Ya. Anda perlu menamatkan pendaftaran Jaringan Prihatin anda terlebih dahulu dengan Penyedia Perkhidmatan ‘A’. Seterusnya, anda boleh mendaftar dengan Penyedia Perkhidmatan yang baru untuk terus menikmati program Jaringan Prihatin. Walau bagaimanapun, penukaran maksimum adalah sehingga 3 kali sahaja (iaitu Penyedia Perkhidmatan A (pakej semasa) > Penyedia Perkhidmatan B > Penyedia Perkhidmatan C > Penyedia Perkhidmatan D) sepanjang program ini. Ini bagaimanapun hanya melibatkan mereka yang memilih subsidi pelan data bulanan, dan BUKAN subsidi pakej peranti. 
  7. Bolehkah saya bertukar kepada pelan data yang berbeza dengan Penyedia Perkhidmatan saya selepas mendaftar?
    Ya, anda boleh beralih ke pelan data yang berbeza asalkan tawaran tersebut melayakkan penerima untuk menebus subsidi Jaringan Prihatin secara bulanan. 
  8. Adakah Penerima yang berpindah ke Penyedia Perkhidmatan lain perlu mendaftar semula ke program Subsidi Jaringan Prihatin atau kelayakan boleh dikesan secara automatik?
    Penerima perlu menamatkan Subsidi Jaringan Prihatin dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada terlebih dahulu sebelum mendaftar semula dengan Penyedia Perkhidmatan baharu untuk Program Jaringan Prihatin.
  9. Saya telah menikmati rebat Prihatin bulanan dengan Penyedia Perkhidmatan sekarang. Bolehkah saya menamatkan program langganan ini dan meneruskan program dengan Penyedia Perkhidmatan yang baru?
    Anda dibenarkan menamatkan perkhidmatan pada bila-bila masa. Walau bagaimanapun, penebusan subsidi adalah terhad kepada sekali sebulan sama ada dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada atau Penyedia Perkhidmatan yang baru. Contohnya, Jika anda telah menerima subsidi (untuk Pascabayar) atau (untuk Prabayar) sebelum anda menamatkan talian anda dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada, anda tidak akan dapat menebus subsidi RM15 lagi daripada Penyedia Perkhidmatan lain pada bulan yang sama.

Katakan Yes!

Sertai senarai mel kami untuk dapatkan tawaran terbaik & terkini terus ke inbox emel anda. Anda tidak akan terlepas lagi!

*
*

Dapatkan Applikasi MyYes

Pelan & Perhargaan

  • Pelan Prabayar
  • Pelan Pascabayar
  • Pelan Percuma
  • Tambahan Data & Hotspot
  • Jalur Lebar On-the-go
  • Jalur Lebar Kediaman

Tinjau

  • Kekalkan Nombor Telefon Anda
  • Cara: Dapatkan Databack
  • Usahasama Strategik
  • Perayauan
  • Peniaga

Peralatan

  • Manual Peranti
  • Liputan
  • Ujian Kelajuan

Info Syarikat

  • Tentang Kami
  • Terma & Syarat
  • Polisi Data Peribadi

Bantuan

  • Soalan Lazim
  • Tanya Sofia
  • Emel Kami
  • Facebook Messenger
  • Kunjungi Kami

POWERED BY YTL, YTL Communications Sdn. Bhd. (793634-V)